logo favorites 0
דברו איתנו
רקע כותרת הבלוג
כך תדעו אם לגן האירועים יש רשיון עסק

כך תדעו אם לגן האירועים יש רשיון עסק

share-icon wp-icon wp-icon share-icon

הדיווחים מפחידים, הכותרות זועקות ואתם בסך הכל רציתם להתחתן. אז איך בוחרים גן אירועים? מה זה אומר שאין לגן רישיון עסק? מה הסכנות?

דרוש רישיון או לפחות היתר. צילום: shutterstock

 
בחרתם גן אירועים, סיכמתם על תאריך, סגרתם מחיר, חתמתם על חוזה ופתאום קראתם איזה כתבה או שמעתם שמועה עם גן אירועים שנסגר כי לא היה לו רישיון עסק. מה זה אומר? מה צריך לבדוק? והאם באמת כל גן בלי רישיון עסק הוא מסוכן לזוגות?
 
אז מה זה רישיון עסק?
רישיון עסק הוא רישיון שרוב בתי העסק חייבים להחזיק על מנת לפעול. קבלת רישיון עסק בעצם מוכיחה כי העסק נבדק על ידי הרשויות השונות כמו מכבי אש, הגנת הסביבה, משרד הבריאות מבחינה בטיחותית ותברואתית. מה זה אומר? זה אומר, בין היתר, שהמטבח בו יכינו את האוכל נבדק ואושר כסטרילי וראוי ובמקרה שריפה יש דרך מילוט פנויה לאורחים ואמצעים לכיבויה.

התהליך, כמו הרבה תהליכים בירוקרטיים במדינת ישראל, מתבצע מול רשויות שונות ובעלי העסקים תלויים בשעות הפעילות שלהם, הזמינות שלהם ובתקווה שהם לא בדיוק נמצאים בעיצומים. לכן התהליך לוקח זמן רב, וכשאנחנו מדברים על זמן רב אנחנו מדברים על חודשים וחודשים. זו הסיבה שמקומות רבים מתחילים לפעול בטרם קיבלו את כל האישורים הנדרשים. כיום, אחוז גדול מגני האירועים הפועלים בארץ פועלים ללא רישיון עסק מוסדר.
 

חשוב לבדוק מראש. צילום: shutterstock

 
אז לא נתחתן?

בטח שכן. קחו בחשבון שלא תמיד גן נסגר בגלל היתרים וסכנת הסגירה יכולה להגיע עקב פשיטת רגל, סכסוך בין השותפים או הפסדים כספיים. לכן הדרך הטובה ביותר להגן על עצמכם היא לארגן את החתונה עם חברה מנוסה לארגון חתונות.
באיזיווד למשל, אנחנו נותנים לזוגות שלנו אחריות על המקדמות ובעיקר דואגים לזוגות שאם חס וחלילה, הגן שלהם נסגר מכל סיבה שהיא.

תחשבו על זוג שחודש לפני החתונה הגן שלו נסגר, לא מדובר פה רק על חוזה שיגן עליכם או על החזרים כספיים, יש חתונה לארגן. למצוא מקום אחר להתחתן בו, להזיז את כל הספקים למקום החדש, לפעמים אפילו לתאריך אחר. לעשות את זה לבד זה מאד מאד לא פשוט, בטח בלחץ הזמן. ב-easywed יש מי שדואג לכם, עם המון ניסיון וקשרים ולא משנה מה ידאגו למצוא לכם גן אחר באותה רמת המחיר.

חשוב להבין, מקומות רבים פועלים ללא רישיון עסק, האם זה אומר שלא תוכלו להתחתן שם? לא בהכרח.
גני אירועים רבים פועלים תחת היתר זמני. זה אומר שיש להם אישור להפעיל את גן האירועים, אישור זמני מבית המשפט עד שיקבלו את האישור הקבוע. מדוע אישר להם בית המשפט את היתר הזמני? כי אין ליקויים בטיחותיים, אין סכנה לאורחים, יש בעיות ביורוקרטיות כמו חריגה משטח הקרקע, היתר בניה למבנה עד גודל מסוים שבפועל הוא גדול יותר וכולי. 
גנים כאלה יקבלו אישור זמני להפעיל את גן האירועים, מכיוון שהן לא קשורות לחתונות המתקיימות שם, לבטיחות האורחים או ניקיון המקום, אלא יותר עניינים כלכליים בין גן האירועים לבעלי הקרקע או הרשות המקומית.

מכיוון שמדובר באישור זמני, חשוב לבדוק עד מתי האישור בתוקף ולוודא שהאישור לא פג לפני תאריך החתונה שלכם. כי אישור זמני היום, לא מבטיח שיאושר בהמשך כשיבקשו לחדש אותו.

במידה והרישיון הזמני פג, אתם יכולים לבדוק מול הרשות המקומית (בין אם מדובר בעיריית תל אביב, גבעת שמואל או במועצה של מושב בשרון) אם הוגשה בקשה להיתר זמני נוסף והאם הוא מאושר.

לתאום פגישה התקשרו 050-5678178 | או השאירו פרטים

    מארגנים חתונה? חייגו 0505678178

     

    איזיווד

    הזוגות של איזיווד חוסכים זמן, כסף ונהנים כל הדרך לחתונה. רוצים לדעת איך? צרו איתנו קשר ובואו לפגישה ללא עלות או התחייבות.

      מארגנים חתונה? חייגו 0505678178

       

      איזיווד

      הזוגות של איזיווד חוסכים זמן, כסף ונהנים כל הדרך לחתונה. רוצים לדעת איך? צרו איתנו קשר ובואו לפגישה ללא עלות או התחייבות.