logo favorites 0
דברו איתנו
רקע כותרת הבלוג
איך בוחרים אולם אירועים לחתונה?

איך בוחרים אולם אירועים לחתונה?

share-icon wp-icon wp-icon share-icon

בארצנו הקטנה יש שפע של אולמות אירועים נהדרים. האחד מתהדר במפל שוצף וצמחיה נהדרת מחוצה לו, לשני יש תפריט אוכל מעולה, השלישי ממוקם באזור מעולה והרשימה עוד ארוכה – איך בוחרים את אולם האירועים שיהפוך את האירוע שלנו למושלם? ארגון חתונה מורכב משלבים רבים, אחד המרכזיים שבהם הוא בחירת האולם שאהבה נפשכם. אנחנו מבינים זאת, ולכן הכנו לכם טיפים מעולים שיעזרו לכם לבחור אולם אירועים שיעשה לכם טוב בלב.

בחרו את האזור הכללי

ההחלטה הראשונה שחשוב לעשות, ותעזור לכם לסנן את האולם המתאים, היא בחירת האזור הכללי בו יתקיים האירוע. בארץ יש אינספור גני אירועים ואולמות – מהדרום ועד הצפון, מהמרכז ועד השפלה, אך לבטח יש אזורים מסוימים שמתאימים לכם יותר. סננו את האזור המתאים לכם בהתאם למקומות מהם מגיעים האורחים שלכם, המקום אליו נוח לכם להגיע והאזור בו משפחתכם מתגוררת, כך תוכלו לערוך סינון התחלתי נוח מאוד – ולפסול מראש מקומות שלא משתייכים לאזור הרצוי.

הגדירו תקציב כולל לארגון החתונה

כשמדובר בבחירת מקום לאירוע, אחת ההחלטות החשובות שיש לערוך היא החלטה על מסגרת התקציב הכללית. חשוב לקחת בחשבון שהמחיר לאירוע לא מסתכם רק בבחירת האולם, אלא יש מגוון מרכיבים נלווים המייקרים את העלות. לכן, מומלץ מאוד להחליט מהו התקציב שיש בידכם לאירוע בכללותו, ורק אז להשוות את התקציב עם מחירי השוק. יש לא מעט גני אירועים הממוקמים באזורים מעט פחות אטרקטיביים – אך הם מקיימים אירועים נפלאים ואיכותיים מאוד, מבלי להתפשר על דבר, אך עם מחיר נוח יותר. בחנו זאת במידת הצורך.

העריכו את כמות האורחים

לכל אולם יש קיבולת אורחים מסוימת ומספר מקסימלי של אורחים שהוא מסוגל להכיל בנוחות. המספר הזה, לרוב, אינו גמיש, ולכן כדאי לגבש הערכה גסה של כמות האורחים המיועדים להגיע לאירוע. יש הבדל עצום בין מקום שמסוגל להכיל עד 150 אורחים ומקום המיועד ל-500 אורחים. כדי להבין מה מתאים לכם, ערכו רשימה ראשונית של כמות האורחים שלכם. בדקו ברשימות הפייסבוק שלכם, בספר הטלפונים שבנייד ובקשו מהמשפחות להכין רשימות משלהם. כך תוכלו לקבל סדר גודל, פחות או יותר, של כמות האורחים המשוערת באירוע. 

ערכו סדרי עדיפויות

ברגע שהחלטתם מה המיקום הרצוי, הגדרתם תקציב וערכתם רשימה ראשונית של כמות האורחים – זה בדיוק הזמן לחשוב כיצד יראה מקום חלומותיכם. בדקו עם בן/בת הזוג מה הרצונות שלהם לגבי האירוע, חשבו מה חשוב לכם, מה אתם מוכנים להשקיע כדי להגשים את המראה האידיאלי ועל מה לא תתפשרו. הפרמטרים, במקרה הזה, הם אינסופיים – תוכלו לחשוב על חתונה בגן אירועים פתוח או באולם סגור, אווירה כפרית או אורבנית, קייטרינג מסוים, מקום מוקפד ומעוצב ביוקרתיות או דווקא "שנטי" ומשוחרר – לכל זוג יש את סדרי העדיפויות שלו ואת הפרמטרים החשובים לו, זה בדיוק הזמן להעלות אותם ולהחליט מהם, ועל מה תוכלו להתפשר.

בחירת תאריך לאירוע

אם מקום האירוע שבחרתם אטרקטיבי מאוד, יכול להיות שתקבלו ממנו מספר תאריכים רלוונטיים ורק אז תוכלו לבדוק האם הם מתאימים לכם, אך ככלל – מומלץ להחליט אילו תאריכים רלוונטיים עבורכם. חשבו באיזו עונה אתם רוצים להתחתן, החליטו האם יש שיקולים נוספים כמו קרובי משפחה שמגיעים מארץ אחרת / מבחנים שאתם צריכים לסיים / תקופה לחוצה אחרת שאתם רוצים שתעבור לפני שאתם מתפנים לתכנן את היום המאושר בחייכם – ואז, כשאתם "חמושים" במספר חודשים רלוונטיים, בדקו מול המקומות המתאימים. כך תוכלו לפסול מראש מקומות שלא מתאימים למסגרת התאריכים שלכם ולא לבקר בהם לחינם.

תחילת החיפוש: באינטרנט

יש לא מעט אתרים שישמחו לשתף אתכם בפרטים בסיסיים אודות המקומות השונים לעריכת האירוע – התחילו מהם לפני שאתם מכתתים את רגליכם אל אולמות באופן פיזי. כך תוכלו לחסוך זמן יקר ולהגיע רק למקומות שאתם באמת רוצים לראות. צמצמו את החיפוש בהתאם ליכולת התקציבית שלכם, התאריכים הרלוונטיים, סוג המקום, האזור בארץ ושירותים נוספים שחשובים לכם, וצרו רשימה קצרה של מקומות שתרצו ללמוד עליהם יותר ולבקר בהם.

שאלות שכדאי לשאול כל אולם אירועים

לאחר שצמצמתם את הרשימה והגעתם למספר מקומות שברצונכם לבדוק, הכינו מספר שאלות שחשוב לכם לבדוק עם המקום. ראשית, בדקו מהם התאריכים הרלוונטיים לקיום האירוע מבחינתם והאם הם מתאימים לצרכים שלכם, בחנו האם הנקודות שחשובות לכם בקיום האירוע (החל מקייטרינג וכלה בהבאת חיות מחמד לאירוע, לפי רצונכם וצרכיכם) יכולים להתממש במקום והאם צוות האולם בא לקראתכם ומנסה להשביע את רצונכם. נוסף, בדקו מהו מחיר המנה במקום ומה הוא כולל – הגברה, ביטוח, מלצרים ואנשי צוות וכו'. באופן כללי, בחנו את ההתנהלות מול המקום ובדקו האם יש לכם תחושה טובה מהם. זה עשוי להעיד על ההתנהלות בהמשך ולכן זה חשוב מאוד.

בדיקת האולם או גן האירועים

פגישה "טכנית" עם מנהל האירועים במקום היא רעיון נהדר, אך חשוב לא פחות לערוך סיור באולם או בגן האירועים ולבחון האם הוא "מדבר" אליכם. נכון, צפיתם בתמונות לפני שהגעתם למקום, אך אין כמו מראה עיניים כדי להרגיש האם מדובר במקום מתאים לכם באמת. סיירו במקום, למדו את החלל המרכזי, את אזור החופה ואזור קבלת הפנים, ואם מדובר בחתונה חורפית או קיצית מאוד – בדקו מהן החלופות במקרה שחלק מהאירוע או כולו מתרחש באוויר הפתוח. בתוך כך, בחנו את צוות האירוע, את הריהוט והפסיליטיז המרכזיים – כך תקבלו מושג על מידת ההשקעה במקום.

לבסוף, לאחר שכל הנתונים בידכם, שקלו את היתרונות אל מול החסרונות. כך תוכלו לקבל החלטה מושכלת – ולהגיע אל היום המאושר בחייכם בשיא הכיף! מזל טוב! 

תגיות:
#גני אירועים #אולמות אירועים #לוקיישן #הכנות לחתונה
לתאום פגישה התקשרו 050-5678178 | או השאירו פרטים

    מארגנים חתונה? חייגו 0505678178

     

    איזיווד

    הזוגות של איזיווד חוסכים זמן, כסף ונהנים כל הדרך לחתונה. רוצים לדעת איך? צרו איתנו קשר ובואו לפגישה ללא עלות או התחייבות.

      מארגנים חתונה? חייגו 0505678178

       

      איזיווד

      הזוגות של איזיווד חוסכים זמן, כסף ונהנים כל הדרך לחתונה. רוצים לדעת איך? צרו איתנו קשר ובואו לפגישה ללא עלות או התחייבות.